het leventje hier! - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Evie Sweegers - WaarBenJij.nu het leventje hier! - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Evie Sweegers - WaarBenJij.nu

het leventje hier!

Blijf op de hoogte en volg Evie

12 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Exeter

Hee, hallo, welkom, leuk dat je dit leest!

Hier weer een korte catch-up over mijn leven hier. De afgelopen tijd heb ik niet zo veel gereisd, dus vandaar dat ik niets had geschreven. Het leven gaat hier z’n gangetje: colleges, studeren, koken en natuurlijk hier en daar een feestje.

In de tussentijd heb ik al een tentamen gemaakt en een paper in moeten leveren. Het inleveren van papers gebeurd hier iets anders dan in Nederland kwam ik een half uur voor de deadline achter. Natuurlijk heb ik alles nog netjes op tijd kunnen inleveren. Nu is het wachten op mijn score :). Wat ik wel al zeker weet is dat ik geen 10 heb gehaald, aangezien dat voor exchange studenten hier niet mogelijk is vanwege de omzetting van de cijfers. Hier werken ze namelijk met procenten in plaats van punten, een schaal dus. De conclusie: ik kan maximaal een 9 halen, haha.

31 October was Halloween, wat me opviel was dat ze dat hier meer vieren dan in Nederland. Dus ik had snel nog even een outfit bij elkaar gescoord en daar was Mime player Evie geboren! Het was een super leuke avond, dus wilde ik de dag erna naar een ander Halloween feest. Maar hier feesten ze niet zoals in Nederland 5 dagen carnaval… nee 1 dag Halloween vinden ze hier wel genoeg. Daardoor was het feestje waar ik heen ging niet druk bezocht, erg jammer!

Verder is het hier op 5 november een groot feest in the UK. Het is hier dan ‘Guy Fawkes Night’. (Guy Fawkes Day, Bonfire Night en Firework Night ) Hierbij het korte verhaal: het is een jaarlijkse viering in het Verenigd Koninkrijk van de verijdeling van het buskruitverraad dat plaatsvond op 5 november 1605. Dit was een complot van enkele katholieken om het Engelse parlement op te blazen. Het complot werd verijdeld en om te herdenken dat koning James I de aanslag overleefde worden elk jaar vreugdevuren (waarbij een stropop van Guy Fawkes, de leider van het complot, in brand wordt gestoken) en vuurwerk ontstoken.
Voor deze avond gingen we met de bus naar Ottery St Mary. Een klein plaatsje een half uur van exeter vandaan. We waren per ongeluk in de verkeerde bus ingedeeld, dus moesten rennen naar campus (ja 15 minuten hardlopen) om de bus te halen. Gelukkig, voor dit keer, was de bus een kwartier te laat en waren wij dus ruim op tijd. In ottery st mary is een kleine kermis, een super groot kampvuur en rennen ze in de straten met in brand staande tonnen. Wat best een happening is in zo’n klein dorpje. (zie de foto’s van de avond). Onze bus zou om half 1 weer terug vertrekken, maar natuurlijk was deze ook nu weer te laat. Om 1 uur was er nog steeds geen bus. Dus zijn we met een andere vriendelijke organisatie terug gereden naar Exeter.

Zondag 9 october was de verjaardag van een frans huisgenootje, dit hebben we dunnetjes gevierd met een etentje in een frans restaurant, lekker gegeten!

En en en… we hebben een paar vooruitzichten : 27 november komt anke me opzoeken voor 5 dagen whoeehoeee nu al zin in! En met kerst kom ik een weekje naar het mooie brabant! :)

Veel liefs vanuit exeter!!!

  • 12 November 2014 - 13:29

    Anke:

    Jeeeeeeeej ik heb er ook heel veel zin in Evie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Exeter

Evie

mijn exchange ervaring in exeter

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 2533

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 10 Januari 2015

Exeter!

Landen bezocht: